Canyelles
canyelles

Canyelles et proporciona tres circuits de curta distància per gaudir-los plenament. Podràs descobrir petits nuclis com Viladellops, dedicats plenament al món del vi, zones d’interés natural com el Parc d’Olérdola, o entrenar la teva tècnica en una zona de pedres i cordes. Cadascun dels recorreguts t’aportarà uns al·licients diferents sense allunyar-te massa del poble.

altres suau

TRAIL CURTA DISTÀNCIA

El Pinar

Distància total: 9 Km

Desnivell positiu: 250 metros

Alçada mínima: 110 (Canyelles)

Alçada màxima: 242 (Urb. Daltmar)

Llegir ressenya

Circuit ràpid i sense trams tècnics. Perfecte per iniciar-se a corre per la muntanya o per realitzar un entrenament curt però intens.

El podrem realitzar en qualsevol època de l’any, tot i que evitarem les hores centrals del dia a l’estiu.

Iniciem el recorregut a la Plaça del Casal, remuntant el torrent fins al primer carrer que ens trobarem, on girarem a la dreta per un curt tram asfaltat fins trobar al final del carrer la pista forestal. La seguirem sense pèrdua fins que poc a poc es va convertint en un sender, que sense dificultat i finalitzant, després d’algun gir, en un tram de tallafocs, on sortirem a una àmplia pista que agafarem a la dreta en clara baixada.

Després d’uns girs a la pista, i ja en un tram força planer, agafarem un sender a la nostra esquerra, que ens permetrà remuntar el “Fondo d’Olèrdola” fins a trobar-nos amb l’asfalt de la urbanització, tot just travessar una cadena pel lateral. Aquí farem un sector pels carrers, corrent en tot moment per la vorera dels mateixos i vigilant a les cruïlles.

Deixarem enrere el tram asfaltat passant pel costat d’una hípica, en evident i camí ample que ens portarà, sense grans desnivells, a l’aparcament de “la facu”, la zona d’escalada. Un cop aquí seguirem la pista cimentada que surt davant nostra, en clara baixada, fins trobar-nos una barana de fusta, i al seu costat esquerra, l’entrada al sender que, sempre dintre del bosc, ens portarà de retorn al punt de sortida.

AIGUA.- Podrem carregar aigua a l’inici del circuit.

CULTURA.- Canyelles.

La Facu

Distància total: 11 Km

Desnivell positiu: 580 metres

Alçada mínima: 110 (Canyelles)

Alçada màxima: 465 (Pic de l’Àliga)

Llegir ressenya

Recorregut molt tècnic que ens obligarà a mantenir la màxima atenció en tot moment, on les pujades constants i les zones de pedres posaran a prova els nostres turmells.

Tot i ser un circuit curt i força ombrívol, a l’estiu evitarem les hores centrals del dia per la calor i humitat. Després de dies de temperatures altes, les zones de roques irradien una alta temperatura i fatiguen més els nostres peus.

Iniciem el recorregut a la Plaça del Casal, al centre del poble, remuntant la llera del torrent fins a creuar, amb precaució, el carrer que puja a la urbanització. El primer quilòmetre el farem per una ampla i còmoda pista forestal, que ens portarà fins l’aparcament de la La Facu.

En aquest punt travessarem la cadena que trobem a la nostra dreta, i ens dirigim cap al mas que veiem al fons. El flanquegem i per senders i pedruscalls arribem a les parets d’escalada. A partir d’aquí trobarem un sector protegit amb cordes a mode de passamà, que ens donaran seguretat i ens ajudaran a pujar algun tram una mica més complicat, però en cap cas tindrem sensació de perill. Després d’un curt enllaç de pista, coronarem el Pic de l’Àliga i carenant arribarem al planell que ens serveix de mirador sobre la comarca.

Realitzarem un altre curt tram de pista per tornar a enllaçar amb un seguit de senders tècnics de baixada, amb un tram curt però de forta pujada, que ens deixarà a l’inici d’una ràpida pista forestal que ens permetrà per primer cop relaxar la tensió del recorregut. Al final d’aquests 1500 metres còmodes farem un brusc gir a l’esquerra, on començarem a remuntar la darrera pujada, curta però intensa, primer per camí ample i després per sender. Al final del mateix iniciarem a la dreta el tècnic descens que ens portarà de nou a l’aparcament de la Facu, on aquest cop girarem a la dreta per un curt tram cimentat fins trobar-nos una barana de fusta i el sender a la seva esquerra.

Aquest darrer tram no és tan tècnic, però tot i això ens obligarà a prestar atenció per les arrels dels arbres i algunes pedres fins que pràcticament arribem a la zona esportiva, on ja per camí pla cimentat veurem les cases del poble i arribarem de nou al punt de sortida.

AIGUA.- Trobarem aigua a Canyelles.

CULTURA.- Canyelles; Masies històriques; Zona d’escalada La Facu.

Viladellops

Distància total: 15 Km

Desnivell positiu: 460 metres

Alçada mínima: 110 (Canyelles)

Alçada màxima: 360 (Urbanitzación Daltmar)

Llegir ressenya

Circuit poc tècnic amb alguns trams d’asfalt que faran que sigui força ràpid, i on tot moment realitzarem pujades i baixades progressives. Els primers metres, per la llera del torrent, podem trobar herba alta, sobretot després de pluja.

Començarem el recorregut a la Plaça del Casal, baixant per la llera del torrent per creuar la carretera sense perill. Un cop travessat, sempre per corriol, arribarem a la carretera de St Pere de Ribes, que travessarem i iniciarem una pujada per asfalt fins les granges, on agafarem un sender que ens portarà al llogaret de l’Altrebanda i Viladellops.

Realitzarem un llarg tram cimentat en baixada que ens portarà a travessar l’autovia C-15 per un pont, i tot just després iniciar, de nou, un tram de terra que ens portarà fins el Castell d’Olèrdola passant per davant de la Font de Fontanilles.

Al Castell tornarem a trobar aigua, després de les escales, i altra cop per camí arribarem fins a l’Urbanització Daltmar, on pels carrers realitzarem una ràpida baixada fins tornar a trobar el sender que ens portarà de nou al punt de sortida.

AIGUA.- Tots els serveis a Canyelles; Font de Fontanilles; Font del Castell d’Olèrdola