Rialp

Rialp és un poble bolcat amb el trail, al cor del Pallars Sobirà, que et sorprendrà amb els seus recorreguts de curta distància, especialment dissenyats per integrar esport, natura i cultura. La combinació de quilòmetres i desnivell en els diferents circuits, juntament amb el pas pels petits nuclis del municipi, et permetran descobrir l’entorn de Rialp durant les teves rutines d’entrenament més curtes i explosives.

vt-2
altres suau

TRAIL CURTA DISTÀNCIA

Noguera Pallaresa

Distància total: 16 Km

Desnivell positiu: 780 m

Punt de sortida: Rialp

Punt de arribada: Rialp

Alçada mínima: 700 m. (Rialp)

Alçada màxima: 1100 m.(Ermita de Sant Josep)

btn-descarregar

Llegir ressenya

Circuit apte per fer durant tot l’any , vigilant a l’hivern les possibles zones glaçades al creuar els torrents i zones més obagues .

El circuit Noguera Pallaressa és ideal per fer rodatges ràpids i canvis de ritme . La distància i desnivell d’aquest circuit ens permetrà recuperar-nos bé de l’esforç per tornar-hi a l’endemà . Podrem gaudir d’un recorregut entre senders ombrívols i creuant torrents d’aigua fresca.

La segona part del circuit , entre Sort i Rialp , es ideal per realitzar canvis de ritme , amb zones ombrívoles i planeres al costat del riu.

Sortint del nucli de Rialp (725m), ràpidament creuarem el poble i agafarem un primer tram de pista fins creuar el Torrent de Sant Antoni , on ens endinsarem al bosc amb un primer tram de forta pujada . Entre corriols anirem a la carretera que comunica la Vall d’Àssua . Al sortir del corriol vigilarem al creuar la LV-5223 .

Entre corriols obacs i alguna pastura arribarem a l’Ermita de Sant Josep . Per arribar-hi ens haurem de separar del recorregut uns 200m , però el mirador bé val una visita . Un cop retornats a l’itinerari seguirem per corriols distrets fins arribar a Olp .

Creurem el poble i a la Plaça de l’Església agafem un camí entre murs que ràpidament començarà a baixar portant-nos fins a Sort .

Entrarem a Sort per l’església , baixarem a la carretera nacional i creuarem la Noguera Pallaressa pel pont de la carretera del Port del Cantó . A les darreres cases ja trobarem indicacions i agafarem el camí de l’esquerra , sempre seguint el track .

Aquest tram , fins arribar a destí , va sempre paral·lel al riu .El primer sector es planer , ideal per fer ritmes ràpids . Posteriorment es convina amb petites pujades i baixades que salven els contraforts de roca .

Arribarem a Rialp pel camí de la Canerilla , ombrívol i divertit per sobre el riu , entrat al poble pel Pont de Santa Caterina i finalitzant el recorregut al punt de sortida .

Trobarem aigua en tots el pobles i en alguna font entre pobles.

Encontraremos agua en todos los pueblos y en alguna fuente entre pueblos.

Mola de Sall

Alçada màxima: 1200 m.

btn-descarregar

Llegir ressenya

Circuit apte per fer durant tot l’any, ja que la major part del recorregut es per la solana. El circuit Familiar Mola de Sall és ideal per una jornada tranquil·la amb la mainada. La distància i desnivell d’aquest circuit ens permetrà accedir amb canalla de totes les edats. Podrem gaudir d’un recorregut entre senders ombrívols i creuant torrents d’aigua fresca.

Val la pena una parada per donar un cop d’ull a la Mola de Sall i remullar-se els peus a la confluència dels torrents, on ens podrem banyar a les seves aigües i dinar o berenar asseguts a l’herba o a la taula de fusta ubicada ben a prop. De tornada visitarem el nucli de Surp i el Castell de Rialp.

Sortint del nucli de Rialp, ràpidament creuarem el poble i agafarem un primer tram de pista, i abans de creuar el Torrent de Sant Antoni, agafem un corriol a la dreta que ens durà fins a la carretera d’Escàs i Caregue

En el tram de carretera, d’uns 500m, haurem de circular per la nostra esquerre i sempre vigilant tot i ser una carretera poc transitada. Un cop deixem la carretera ràpidament arribarem a la Mola de Sall, on creuarem el torrent. Retornarem uns 300m per la carretera, fins que trobem un rètol a l’esquerra que ens indicarà el camí a seguir. Primer per una forta pujada fins que sortim a la carretera de Rodés i, desprès seguint aquesta en pujada però més suau, arribarem a Surp. Des del nucli baixarem pel camí del Castell fins a Rialp.

AIGUA: podrem refrescar-nos al Torrent de Sant Antoni, a la Mola de Sall, on també hi ha una font termal. Trobarem una altra font a Surp.

Cultura: Mola de Sall, Rodés, Surp i Església de Sant Iscle i Santa Victòria.