logo vall de ribes
Vall de Ribes

Ribes de Freser respira verticalitat per tot arreu. Els seus dos circuits verticals són molt diferenciats. El més espectacular, el que ens conduirà fins al cim del Taga, a 2040m d’alçada, per un recorregut sense treva que ens compensarà amb les espectaculars vistes del cim. La més agònica, la que ens conduirà fins l’Ermita de Sant Antoni, un excepcional mirador de tota la Vall de Ribes i els cims del Pirineu Oriental.

altres suau

TRAIL VERTICAL

Sant Antoni

Distància total: 1,9 Km

Desnivell positiu: 350 m

Punt de sortida: Ribes de Freser

Punt de arribada: Ermita de Sant Antoni

Alçada mínima: 920 (Ribes de Freser)

Alçada màxima: 1280 (Ermita de Sant Antoni)

btn-descarregar

Llegir ressenya

Circuit apte per realitzar en qualsevol època de l’any que transcorre per la vessant assolellada del muntanya de Sant Antoni. Ideal per realitzar sèries curtes en pujada forta sense allunyar-nos del poble.

El 13 de juny, Sant Antoni, es festa local a Ribes de Freser, i en aquesta ermita es realitzen diferents actes festius.

Sortirem de davant l’Oficina de Turisme, on trobarem una àmplia zona d’aparcament. Iniciarem el tram urbà pel Passeig Àngel Guimerà, paral·lels al Riu Freser, i el creuarem per un pont de vianants sobre l’aiguabarreig dels rius Freser i Rigard.

Realitzarem un curt tram per la vorera del C/ Sant Quintí fins arribar a la Plaça del Pont de Ribes, on girarem a l’esquerra per agafar el Camí de Sant Antoni, que ja iniciarem en forta pujada i que, en un ziga-zaga sense pèrdua i pràcticament sense descans, ens durà al Collet de Sant Antoni.

Arribats al collet girarem a l’esquerra per encarar la darrera rampa del trajecte, divisant ja l’Ermita de Sant Antoni, i acabarem en el prat que trobem just davant de l’edifici.

Mentre ens recuperem podrem gaudir de les vistes que es dominen des d’aquesta talaia de Ribes de Freser, des de Sant Amant i Taga a la Covil, passant pel Puig Cerverís i les Valls del Freser, del Segadell i del Rigard.

El descens el realitzarem pel mateix camí, però si volem que ens vinguin a buscar, hi ha una pista cimentada que arriba fins l’aparcament de la zona de lleure de Sant Antoni.

Aigua: A Ribes de Freser tindrem tots els serveis que necessitem. Font a l’Ermita de Sant Antoni.

Taga

Distància total: 5 Km

Desnivell positiu: 1080 m

Punt de sortida: Ribes de Freser

Punt de arribada: Cima del Taga

Alçada mínima: 920 (Ribes de Freser)

Alçada màxima: 2040 (Cima del Taga)

btn-descarregar

Llegir ressenya

Circuit apte per realitzar en qualsevol època de l’any, sempre assessorant-se de la previsió meteorològica, sobretot a l’hivern, ja que les cotes altes podem trobar neu glaçada, especialment a les primeres hores del dia.

L’ascensió al cim del Taga és una de les rutes excursionistes per excel·lència amb més tradició del nostre país. Els darrers anys, s’ha convertit en un indret de pelegrinatge per qualsevol corredor de muntanya. Aquesta ruta ressegueix el circuit de la VertikalXS, el Km Vertical que cada any és disputa al mes d’abril.

Iniciarem la pujada a la Font de la Caterineta. Des de l’Oficina d’informació, arribarem al punt de sortida caminant pel Passeig Àngel Guimerà, fins trobar el carrer que puja al pavelló. Just abans de l’aparcament del pavelló girarem a l’esquerra pel Passeig de la Caterineta. Al final del passeig trobarem un plaça on hi ha la Font de la Caterineta.

Iniciarem el tram ja en pujada constant fins trobar l’edifici dels nous dipòsits. Passarem per davant i just abans de creuar un filat enfilarem a la dreta per sender en forta pujada. Sense pèrdua ni treva passarem entremig dels fortins, vestigis de les batalles de la Guerra Civil que varen tenir lloc en aquestes contrades, i farem un curtíssim tram de baixada fins el Collet dels Fortins. Passem l’encreuament de pistes i ràpidament començarem a trepitjar un sender per mig del prat.

Sortirem del prat per tant sols fregar breument la pista i seguir pujant fortament per sender. Trepitjarem de nou, un parell de cops més, la pista forestal per tant sols creuar-la, per seguir per sender estret i obac fins que el bosc se’ns obre de cop i apareix el gegant ribetà a l’horitzó. Farem uns 200m de pista forestal, on la pendent suavitza, per desprès girar a l’esquerra 90º i de nou per prat, tornar a pujar de valent. Sempre al costat del filat de bestiar i per sender, alternarem el pas per prat i bosc, fins que a la cota 1700 aproximadament desapareixen els arbres definitivament per donar pas a una línia recta, paral·lela al filat, que desprès de superar un curt tram de roques, ens portarà a la carena final, on farem els darrers metres planejant còmodament i visualitzant la creu que domina la Serra Cavallera.

Aprofitarem l’estada al cim per gaudir de les seves espectaculars vistes de 360º, des d’on abastarem, des de la propera Vall del Segadell a la més llunyana Vall de Nuria, passant per bona part dels cims del Pirineu Oriental, l’emblemàtic Pedraforca o les més llunyanes Serres de Milany, de Montserrat o  de Sant Llorenç i l’Obac.

El descens el realitzarem pel mateix camí, gaudint de les verticals vistes sobre Ribes de Freser, o si tenim un segon vehicle podrem baixar per la vessant contrària fins a Coll de Jou, on es pot arribar amb qualsevol vehicle.

Aigua: a Ribes de Freser tindrem tots els serveis que necessitem. Trobarem un abeurador poc desprès del coll dels fortins on podrem refrescar-nos els dies d’estiu.