A Ripoll trobaràs diferents recorreguts curts, en gran part urbans, que et mostraran la riquesa de fonts d’aigua fresca que te el municipi. Aquests recorreguts son perfectes per iniciar els més petits de casa en l’esport i la cultura local.

Corta distancia

Desnivell positiu:  75 m

Alçada màxima:  750 m

Llegir ressenya

Recorregut que podrem realitzar durant tot l’any, totalment urbà, que ens durà a conèixer dues de les font del nucli de Ripoll. A la primera d’elles, de l’Amoroset, trobarem una taula i un espai habilitat per fer foc. A la segona, la Font Naixent, trobarem un espai lúdic per la canalla.

Iniciarem el circuit davant del Pavelló de l’Avellaneda, travessant la carretera per agafar la Via Verda de la Ruta del Ferro direcció al poble. A l’alçada del CAT (Can Guetes) travessarem de nou la carretera, i ja per carrers, i després d’un curt tram d’escales i camí, arribarem a la Font de l’Amoroset.

Desfarem el darrer tram, i ens endinsarem als carrers antics de la Vila de Ripoll, on després d’un primer tram de baixada, girarem a l’esquerra i anirem a buscar els carrers Raval de l’Hospital, Carrer Costabona i Carrer Balandrau, respectivament. Al final d’aquest últim trobarem la Font Naixent. Si seguim pujant les escales de fusta, trobarem una pista poliesportiva.

El retorn el realitzarem pel mateix camí, evitant pujar de nou a la primera font.

AIGUA.- Tots els serveis al Pavelló de l’Avellaneda. Font de l’Amoroset, Font Naixent.

Font d'en Jordana

Distància total:  6,5 km

Desnivell positiu:  90 m

Alçada mínima:  700 m

Alçada màxima:  770 m (Font Naixent)

Llegir ressenya

Recorregut que podrem realitzar durant tot l’any, pràcticament urbà, amb un tram de sender abans d’arribar a la Font d’en Jordana. En aquesta última font hi ha una àmplia zona de lleure i taules, i unes porteries de futbol.

Iniciarem el recorregut davant del Pavelló de l’Avellaneda, i direcció Ripoll travessarem el Riu Ter per passar per la part de darrera del Monestir. Entre carrers, sense desnivell, arribarem a la primera font, la de Sant Eudalt, que trobarem a la dreta, i seguirem pel mateix carrer fins arribar a la Font del Sant.

Amb molta precaució travessarem la carretera, i baixarem per unes escales per travessar el Riu Freser per un pont metàl·lic. Caminant per pista asfaltada arribarem, seguint les senyalitzacions verticals i el track, a la Font del Tòtil, al costat del Riu Freser.

Desfarem un curt tram, fins que trobem una cruïlla, on girarem a la dreta per travessar la via del tren, sempre amb molta precaució, i entrar en un camí de terra, primer pista i després per sender, que ens conduirà, en suau pujada, fins a la Font d’en Jordana, una zona molt ombrívola on podem fer un llarg descans.

Retornant a la pista cimentada, en pocs minuts estarem de tornada al nucli de Ripoll, que travessarem per retornar al punt inicial per un passeig al costat del Riu Ter.

AIGUA.- Tots els serveis al Pavelló de l’Avellaneda. Font de St Eudalt, Font del Sant, Font del Tòtil, Font d’en Jordana.

Font d'Engordans

Distància total:  7,5 km

Desnivell positiu:  90 m

Alçada mínima:  700 m

Alçada màxima:  740 m (barri Engordans)

Llegir ressenya

Recorregut totalment urbà que podrem realitzar durant tot l’any. És ideal per anar amb canalla, ja que passarem per diferents parcs infantils. En alguns trams anirem al costat del Riu Ter.

Iniciarem el recorregut davant del Pavelló de l’Avellaneda, i direcció Ripoll trobarem el CAT i anirem paral·lels al riu per entrar al nucli urbà de Ripoll, travessant el pont sobre el Ter i posteriorment el pont sobre el Freser, que ens deixarà al Passeig del Regull, on veurem l’aiguabarreig dels rius Freser i Ter, i seguirem per una àmplia zona peatonal fins a trobar unes escales serigrafiades. Pels carrers arribarem a travessar la carretera nacional per un pas inferior, i en suau pujada arribarem a la Font d’Engordans, on trobarem una taula i força ombra.

Deixarem enrere la font i pels carrers del barri d’Engordans, arribarem a un parc infantil, i posteriorment travessarem la carretera per un pas peatonal i girarem a l’esquerra, on trobarem un altra parc infantil.

Seguirem el track i travessarem de nou el Ter per un pont, on just al final del mateix veurem el pal indicador de la Font del Sagrat Cor, i el corriol que baixa a la llera del riu just darrera seu. Aquest tram de sender, no trackejat però sense pèrdua, és inundable, i normalment te la vegetació alta. Recomanem informar-se al punt inicial sobre l’estat d’aquest tram.

Ens situem al pal indicador de la font, i travessem pel pas peatonal la carretera, per seguir per un passeig on trobarem el pal indicador de la Font de Sant Ramon. Girarem a l’esquerra per baixar a la llera del Ter i per sender ombrívol anar a trobar la font. Recuperem aquest darrer tram per tornar a sortir al carrer que ens conduirà al Passeig del Ferro, paral·lel a l’estació, que ens tornarà, després de veure un nou parc infantil, al punt inicial desfent el primer sector.

AIGUA.- Tots els serveis al Pavelló de l’Avellaneda. Font d’Engordans, Font del Sagrat Cor, Font de Sant Ramon.

Font Nova

Distància total:  4,5 km

Desnivell positiu:  125 m

Alçada mínima:  700 m

Alçada màxima:  790 m (Cruïlla Mas Guitard)

Llegir ressenya

Circuit ideal per fer durant tot l’any. A l’estiu el Passeig dels Aurons és molt fresc i permet remullar-se al riu. Recorregut molt entretingut per fer amb nens, on gaudirem de bones vistes pujant a Mas Guitard, i disfrutarem del Passeig dels Aurons al costat mateix del Riu Ter.

Iniciarem el recorregut al Pavelló de l’Avellaneda, agafant la via verda direcció Sant Joan de les Abadesses, per travessar la carretera per un pas inferior, i tot just travessat, seguirem un sender recta, per travessar el Torrent de les Carboneres, i agafar a la dreta una pista que ascendeix suament. Seguirem aquesta pista fins trobar un desviament a l’esquerra, cimentat, on s’incrementa la pendent i veurem en tot moment el Mas Guitard. Poc abans d’arribar al mas, girarem a l’esquerra per començar a baixar  de nou fins la via verda, per camí on trobarem la Font del Clot dels Verns. Arribats a la Ruta del Ferro, girarem a la dreta per realitzar un curt tram fins trobar la Font Nova, on ens podrem refrescar.

Retornem la marxa per la via verda, ara direcció Ripoll, per tornar a travessa el pas inferior, i just al darrera trobarem un sender a la dreta que travessa el Torrent de les Carboneres, i seguint el sender arribarem a la Font dels Pintors. Sense pèrdua, després de pujar i baixar unes escales, farem el darrer tram per la llera del Riu Ter, al Passeig dels Aurons, on trobarem una pasarel·la de fusta, per directament sortir de nou al Pavelló de l’Avellaneda.

AIGUA.- Tots els serveis al Pavelló de l’Avellaneda, Font del Clot dels Averns, Font Nova, Font dels Pintors.