Les rutes de curta distància que trobem en aquest Trail Zone discorren al voltant de punts emblemàtics del poble, com són l’Embassament i l’Ermita de Pallerols. Del primer tenim una ruta que ens permet donar la volta i gaudir d’unes immillorables vistes d’aquest i una altra que ens portarà per un antic camí de ferradura per sobre el barranc de la Tenalla. La tercera és la pujada a Pallerols, tradicional recorregut de la romeria que té lloc cada mes de setembre.

Media distancia
Larga distancia
ROAD BIKE

CIRCUITS TRAIL CURTA DISTÀNCIA

Pujada a Pallerols

Distància total: 12.8 km

Desnivell positiu: 500 m+

Punt de sortida: Pavelló d’esports (La Sénia)

Punt d’arribada: Pavelló d’esports (La Sénia)

Altitud mínima: 353 m Pavelló d’esports

Altitud màxima: 818 m Corral del Flare

Llegir ressenya

El recorregut de la Pujada a Pallerols coincideix amb la marxa que realitza tots els anys el Centre Excursionista Refalgarí amb el suport de l’Ajuntament de la Sénia.

El recorregut s’inicia del pavelló d’esports direcció la Costa de la Pedrola, l’antic camí de Tortosa. Segueix 1.5km per asfalt i enllaça amb un petit sender entre el mar d’oliveres de la Sénia. Creuarem els camps per sortir a la falda dels Ports i arribar al Povet del Toril, la base de la pujada. Seguirem per un tram de ciment per enllaçar ja amb la pujada de la ruta, uns 2.6km i 340m+ tots per sender. Un cop a l’alçada del corral del Flare trencarem a l’esquerra per trobar l’Ermita de Pallerols, lloc de romeria de la gent de la Sénia. A la seva font podrem recuperar i seguidament enllaçar la baixada pel PR CV 82, el camí del Rossec. Aquest antic camí servia per a l’ofici dels rossegadors, la gent que treballava baixant fusta del Port per a fer mobles a la Sénia. La baixada es fa per sender fins a la falda del port de nou per seguir un tram per asfalt i desviar-nos al camí de les senioles i Coll Na riu, entrant de nou a la Sénia per la zona dels Domenges i arribant al pavelló d’esports.

Aigua: Font de l’Ermita de Pallerols

Volta al Portell de l'Infern

Distància total: 12 km

Desnivell positiu: 500 m+

Punt de sortida: Mas de Joan (Embassament)

Punt d’arribada: Mas de Joan (Embassament)

Altitud mínima: 481 m (Mas de Joan)

Altitud màxima: 980 m (Portell del Infern)

Llegir ressenya

La Volta al Portell de l’Infern ens descobrirà un dels indrets més singulars del Massís dels Ports, en concret a la Tinença de Benifassà. La ruta recorre una part de l’antic camí de ferradura entre la Sénia a Catalunya i Fredes al País Valencià.

La ruta és viable fer-la durant tot l’any, com és curta a l’estiu no tindrem problema amb les fonts, ja que en aquest tram no en trobem. A l’hivern s’ha de tenir en compte el fort vent que pot fer a la zona, al coll s’envalentona i caldrà anar ben equipats.

Per arribar a la sortida s’ha d’anar a l’embassament d’Ulldecona i agafar durant 2 km la pista forestal que surt al costat del pont. A l’inici de la ruta hi ha una esplanada i les senyals de Fredes.

Iniciarem la ruta per un tram de pista en pujada fins que en uns centenars de metres continuarem pel sender del Portell. La ruta segueix fort en pujada passant pels Estrets de la Ronyosa, pel Solà d’en Brull i per finalitzar la pujada arribem al Portell del Infern d’on gaudirem d’un espectacle geològic natural i una mostra de l’aprofitament humà d’aquest espai. La ruta segueix per sota de les baumes fins arribar a un mirador magnífic sobre el Barranc de la Tenalla.

Seguirem el camí de ferradura que ens pujarà fins a Fredes per a descendir en pocs metres per la Sendera dels Cubanos, un recorregut amb molta vegetació i un ferm que ens farà gaudir de la baixada.

Un cop finalitzada la baixada ens trobarem al Barranc de la Tenalla on podríem allargar la ruta cap al Salt de Robert o seguir a la dreta en baixada per la pista que ens retorna a l’embassament, passant pels vivers i la Cova del Ferri. A la Cova del Ferri enllaçarem amb el Barranc de la Fou per seguir cap a la dreta i arribar finalment al Mas Joan.

Aigua.- No hi ha aigua en tot el recorregut

Volta a l'embassament d'Ulldecona

Distància total: 4,1 km

Desnivell positiu: 88 m

Punt de sortida: Molí l’Abad (embassament)

Punt d’arribada: Molí l’Abad (embassament)

Altitud mínima: 548 m

Altitud màxima: 468 m

Llegir ressenya

La volta a l’embassament és una ruta curta que, com el mateix nom indica, voreja l’embassament permetent unes vistes sobre aquest molt boniques.

El recorregut surt del restaurant Molí l’Abad II, just a l’entrada de l’embassament, per un camí de forta pujada. Aquest s’endinsa en un bosc de pins, sempre en pujada, però de fàcil caminar i sense cap pèrdua. Entre els arbres, hi haurà moments en què tindrem una panoràmica perfecta de l’embassament i les muntanyes de l’altra banda. Una vegada el camí comenci a baixar, aquest es farà cada vegada més ample fins que es convertirà en una pista forestal que ens farà arribar fins la Font del Vidre. Aquí hi ha l’entrada a una altra pista que porta al Centre de Recuperació de Fauna, però nosaltres creuarem el riu pel pontet i, una vegada haurem passat el mas, tombarem a la dreta per seguir l’embassament per l’altre costat. Aquesta sendera tant prompte puja com baixa, és molt divertida. En arribar al pícnic, ja serà tot pla i correrem pel costat de la carretera fins arribar al pont, que ens indicarà que la ruta ha finalitzat. Si tenim sort, podrem trobar algun exemplar de Cabra Hispànica baixant al riu a beure aigua.