Rialp

Recorreguts curts, explosius, amb desnivell i bones vistes; els trails verticals són especials. Rialp t’ofereix tres possibilitats per entrenar les pujades intenses, totalment diferenciades entre elles; des de Rodès, amb una primera part menys exigent; des de Rialp, la més clàssica fins al Pla de St Genís; Caregue la més exigent, coronant el Bony d’Arquer.

altres suau

TRAIL VERTICAL

Sant Genís

Distància total: 4.8 Km

Desnivell positiu: 1100 metres

Punt de sortida: Rialp

Punt de arribada: Pla de Sant Genís

Alçada mínima: 700 (Rialp)

Alçada màxima: 1800 (Pla de Sant Genís)

Llegir ressenya

Circuit apte per fer durant tot l’any. Hem de tenir en compte que a les parts més altes podem trobar força neu a l’hivern, per tant evitarem els dies posteriors a nevades, i en cas de realitzar el circuit haurem de portar la roba i material necessari (guants , paravent , malla llarga , etc…). Es recomana consultar prèviament la meteorologia, ja que hi pot haver força variació tèrmica entre el punt més baix (Rialp) i el més elevat (Sant Genís).

El circuit KmVertical Sant Genís és ideal per entrenaments verticals i sèries en pujada. Tot i tenir una pendent molt constant, els trams més durs els trobarem a l’inici, entre Rialp i Surp (1’2km-300+) i al tram final, on salvarem un desnivell de 250+ en menys de 500m de distància. Podrem gaudir d’unes vistes privilegiades un cop arribats al Pla de Sant Genís, i tot baixar pel mateix recorregut, contemplarem l’altiu Pic de l’Orri i el serpentejant Noguera Pallaresa.

Sortint de Rialp, el recorregut enseguida s’enfila pels carrerons del nucli antic per arribar a les runes del Castell de Rialp. Ràpidament resseguirem sense treva l’antic camí de ferradura que ens durà fins a Surp. Creuarem el nucli i la carretera que porta a Rodés per seguir pujant sense masses descansos per la solana de la muntanya de Surp fins les Bordes de Surp i l’Ermita de Sant Esteve.

En aquest punt cal que vigilem amb el bestiar, ja que passarem per dos filats pràcticament seguits. Ens seguirem enlairant i ràpidament entrarem al bosc, molt ombrívol, i sense deixar en cap moment de pujar, arribarem als prats que dominen el Pla de Sant Genís.

Aigua.- Font al poble de Surp i a Rialp. A Rialp trobarem tots els serveis que necessitem

Cultura: Castell de Rialp, Surp, Església de Sant Iscle i Santa Victòria i Rodés.

Bony d'Arquer

Distància total: 3,8 Km

Desnivell positiu: 1200 m

Punt de sortida: Caregue

Punt de arribada: Bony d’Arquer

Alçada mínima: 1040 m. (Caregue)

Alçada màxima: 2297 m. (Bony d’Arquer)

Llegir ressenya

El circuit transcórrer primer entre trams de pastura i entre abandonades feixes, per desprès seguir entre prats, bosc i un darrer tram molt alpí, arribant al cim per la vertiginosa obaga i una canal final que no ens deixarà respirar fins arribar a la fita.

Sortint de Caregue, el recorregut enseguida s’enfila pels carrerons del nucli antic tot resseguint el camí que ens duria a l’ermita de la Mare de Déu de la Muntanya de Caregue. Ràpidament deixem aquest camí i agafem un trencant poc marcat que s’enfila entre feixes. Sense treva anirem seguint el trencant d’aigües de la Serra d’Arquer, sempre en constant pujada, primer per prats, desprès ens endinsarem a la Mata de Caregue, un frondós bosc pràcticament verge, per acabar sortint a la zona més alpina del recorregut, ja divisant a la llunyania el cim, on arribarem entre prats alpins, canals d’herba i un darrer tram de fàcil aresta.

Aigua .- Al nucli de Caregue trobarem diferents fonts . Si baixem per la alternativa de la pista forestal trobarem aigua poc abans de l’ermita de la Mare de Déu de la Muntanya de Caregue

Cultura: Pic de l’Orri. Caregue i Mare de Déu de la Muntanya de Caregue.

Rodés

Distància total: 3,4 Km

Desnivell positiu: 700 m

Punt de sortida: Rodés

Punt de arribada: Pla de Sant Genís

Alçada mínima: 1100 m. (Rodés)

Alçada màxima: 1800 m. (Pla de Sant Genís)

Llegir ressenya

Aquest es un recorregut vertical amb una pendent més suau que ens permetrà realitzar entrenaments de força i velocitat en pujades . Ideal si estem instal·lats al nucli de Rodés .

Circuit apte per fer a partir de finals de primavera, estiu i tardor. Cal tenir en compte que a les parts més altes podem trobar neu a l’hivern. Com sempre, cal tenir present la previsió de la meteorologia, ja que hi pot haver-hi canvis sobtats de temperatura i clima durant el recorregut.

A la Borda de Surp trobarem 2 filats, cal que els respectem i els creuem per sota, i si els obrim els tornarem a tancar. El circuit KmVertical Rodés és ideal per fer una sortida curta i explosiva, per exigir-nos el màxim i gaudir de la tranquil·litat i les vistes del Pla de Sant Genís i de tot el seu recorregut

Sortint del nucli de Rodés ràpidament ens enfilarem per camí de cabres resseguint el llom de la muntanya. Aquest primer tram és molt exigent, fins que arribem a una pista, que agafarem en suau baixada i ens donarà un petit respir fins trobar un trencall a la dreta que ens durà fins a la Borda de Surp. Creurem la Borda i seguirem en forta pujada, primer entre matolls i desprès per bosc espès, que ja no deixarem fins arribar a la cota 1800m, el Pla de Sant Genís. Aquest indret és un lloc ideal per observar el paisatge i respirar la seva tranquil·litat. El retorn el farem pel mateix recorregut de pujada, divisant en tot moment la Noguera Pallaresa, Rodés i Rialp al fons de la vall.

Aigua.- Al poble de Rodés, punt de sortida i arribada. No en trobarem en cap altre punt del trajecte

Cultura: Surp, Església de Sant Iscle i Santa Victòria, Noguera Pallaresa i Rialp.